واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

یک متخصص بیوتکنولوژی به بیان توضیحاتی در خصوص گزارشی که چندی پیش از سوی سرپرست مدیریت آمار فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص آمار افراد واکسینه شده‌ای که بستری و یا فوت شده اند، منتشر شد.

به گزارش مشرق، چندی پیش گزارشی از سوی سرپرست مدیریت آمار فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص آمار افراد واکسینه شده‌ای که بستری و یا فوت شده اند، منتشر شد که طی آن آمار فوت افراد واکسینه شده در ایران به مقدار قابل توجهی بیشتر از میانگین جهانی گزارش شد و این موضوع واکنش‌های فراوانی را در رسانه‌های مختلف به همراه داشت.

گزارش مرکز آمار وزارت بهداشت شامل آمار خام گردآوری‌شده، است

علی کرمی  در این خصوص ضمن اشاره به اینکه این گزارش شامل آمار خام گردآوری‌شده، است، گفت: وزارت بهداشت بر اساس کد ملی واکسیناسیون را انجام می‌دهد و به طور کلی تمام اطلاعات حوزه سلامت بر روی کد ملی افراد ذخیره می‌شوند و متاسفانه در این گزارش اطلاعات خام بیرون آمده است و برای مثال هر فردی که به هر دلیلی بستری شده و واکسن تزریق کرده، جزء این آمار به حساب آمده و این در حالی است که ممکن است بیمار به دلایلی به غیر ابتلا به کرونا بستری شده باشد.

درصد بسیار پایینی از افردی که دو دز کامل واکسن را تزریق کردند، به کرونای شدید مبتلا شدند

این متخصص بیوتکنولوژی ضمن اشاره به اینکه مرکز آمار وزارت بهداشت حق نداشته که این گزارش را رسانه‌ای کند، چرا که قرار بود این آمار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا در ستاد کرونا و کمیته‌های علمی بررسی شود، افزود: این اطلاعات تحلیل نشده بودند و درصد بسیار پایینی از افردی که دو دز کامل واکسن را تزریق کردند، به کرونای شدید مبتلا و بستری شده اند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی نباید دز دوم واکسن را بزنند؟ +فیلم

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه برداشت نادرستی از این اطلاعات بسیار غلط صورت گرفته و عده‌ای که این گزارش را می‌خوانند، گمان می‌کنند که میانگین فوت و ابتلای شدید افراد واکسینه شده ۷۰ برابر جهان است، در حالی که این چنین نیست و تعداد بسیار کمی از افرادی که دو دز واکسن کرونا تزریق کرده اند به فرم شدید این بیماری گرفتار می‌شوند و یا فوت می‌کنند و این آمار در ایران بسیار پایین است و برای مثال تقریبا بیشتر جامعه پزشکی دو دز واکسن را تزریق کرده اند و حال این سوال مطرح می‌شود که چند نفر از آن‌ها دچار ابتلای شدید و یا فوت شده اند؟.

وی اظهار کرد: افرادی که چنین مسائلی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، اطلاعات بیمار را به ما بدهند و شفاف بگویند که فلان شخص که دو دز واکسن زده و ۲۲ روز هم از تزریق دز دوم آن گذشته است، در بیمارستان بستری و فوت شده و نام واکسن را هم بگویند؛ جالب است که هر کسی چنین اطلاعاتی به می‌دهد و ما به سراغ پروند بیمار می‌رویم و موضوع را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیمار به دلیل دیگری از دنیا رفته است. ‎

مطالب نادرست توسط افراد ناآگاه و با اهداف مختلف در فضای مجازی منتشر می‌شود

این متخصص بیوتکنولوژی با بیان اینکه متاسفانه این مطالب توسط افراد ناآگاه و با اهداف مختلف در فضای مجازی منتشر می‌شود، توضیح داد: گزارش مرکز اطلاعات و آمار وزارت بهداشت هم متاسفانه در فضای مجازی منتشر شده و تحلیل‌های نادرستی در مورد آن صورت گرفته است.

واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمی‌گیرد

پروفسور کرمی ضمن تاکید بر اینکه واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از فوت بیمار جلوگیری کند، متذکر شد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند فردی که واکسن زده دچار این بیماری نمی‌شود، در حالی که این تفکر اشتباه است و ما به همه افراد از جمله آن‌هایی که واکسن زده اند، توصیه می‌کنیم که همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که در حال حاضر با سویه دلتا مواجه هستیم و به علاوه ممکن است سویه‌های جهش یافته دیگری هم در آینده بیایند.

افرادی که بعد از تزریق واکسن دچار عوارض می‌شوند، به سایت وزرات بهداشت گزارش دهند

وی با اشاره به اینکه من به عنوان یک متخصص در این رشته دنبال شناسایی افرادی هستم که واقعا دو دز واکسن را تزریق کرده اند و به کرونا مبتلا و بستری شده اند، بیان کرد: در کشور دو کمیته وجود دارد، یک کمیته واکسن و یک کمیته ارزیابی عوارض واکسن و برای بررسی عوارض قسمتی در سایت ثبت نام واکسن وزارت بهداشت وجود دارد که در آن نوشته شده، سایت عوارض واکسن و من توصیه می‌کنم افرادی که بعد از تزریق واکسن دچار عوارض می‌شوند، به آنجا مراجعه و عوارض خود را گزارش دهند.

این استاد دانشگاه ضمن بیان اینکه بعد از گزارش عوارض واکسن به افراد کد پیگری داده می‌شود، عنوان کرد: اگر عوارض جدی باشد و بیماری بستری شده باشد، پیگری انجام می‌شود و در خصوص عوارض بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و بنابراین ما این شایعات فضای مجازی را تکذیب می‌کنیم.

واکسن ایرانی حدود ۸۰ درصد در برابر سویه دلتا ایمنی ایجاد می‌کند

وی با تاکید بر اینکه شایعاتی در خصوص واکسن به ویژه علیه واکسن ایرانی مطرح می‌شود که عنوان می‌کنند، این واکسن‌ها در مقابل سویه دلتا ایمنی ایجاد نمی‌کنند، متذکر شد: خیر، این چنین نیست و طی بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که توسط دانشمندان واکسن ساز صورت گرفته، واکسن ایرانی حدود ۸۰ درصد در برابر سویه دلتا ایمنی ایجاد می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که فردی که یک دز واکسن تزریق کرده دیگر پروتکل‌ها را رعایت نکند و ماسک خود را بردارد و ما افرادی که دیدیم که با تزریق یک دز واکسن گمان می‌کنند، ایمن شده اند و دیگر پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، در حالی که اینگونه نیست و باید ۲۰ روز از تزریق دز دوم بگذرد تا اثربخشی واکسن کامل شود و همچنین در حال حاضر در دنیا بحث تزریق دز بوستر یا همان دز سوم مطرح است.

۹۸ درصد از ابتلاهای شدید مربوط به بیمارانی است که واکسن نزده اند

این متخصص بیوتکنولوژی افزود: بنابراین این گزارش شامل اطلاعات خام و آنالیز نشده بوده است و متاسفیم که در فضای مجازی پخش شده و تحلیل‌های نادرستی در مورد آن صورت گرفته که اصلا صحت ندارند و تکیه ما در این خصوص پاسخ جامعی است که دکتر سوری دراین باره ارائه داده اند و همچنین این موضوع است که هیچ کدام از شرکت‌های واکسن سازی ادعا نکرده اند که واکسن به طور صد در صد ایمنی ایجاد می‌کنند و احتمال ابتلا در صورت تزریق واکسن هم وجود دارد، اما افرادی در دز واکسن دریافت کرده اند، میزان مرگ‌ومیرشان بسیار کمتر از افرادی است که واکسن نزده اند که آمار آن موجود است و ۹۸ درصد از ابتلاهای شدید مربوط به بیمارانی است که واکسن نزده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    16 17
    پس توضیح بده انگلیس چرا وضعش اینه؟ عراق با اون تجمعات واکسن زده؟ دستورالعمل ها رو رعایت کردن؟ دروووووغ. ترجیحا خواستین واکسن بزنین هم ایرانی بزنین والا منتظر عواقب خطرناکش باشید.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      9 6
      وضع انگلیس کاملا با توضیحات همخوانی داره شما قبل از تلاش برای تخطئه کردن واکسیناسون، وضعیت آمار مرگ و میر کرونا رو بررسی کن.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 1
      داداش انگلیس با انگلستان فرق داره امار انگلیس زیر ۲۰ نفره
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 2
      فکر کردی برای مردمی در وضعیت عراق و افغانستان فوت ۴۰۰ ، ۵۰۰ نفر با کرونا مهمه؟ خیلی هاشون حتی نمی فهمند به دلیل کرونا مردن
    • US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 2
      با وضعیت عراق باید صدها هزار نفر می مردند ولی این اتفاق نیفتاد لطفا یک نفر متخصص بی طرف توضیح بدهد. این موضوع چیز قابل انکاری نیست. فکر می کنم بخشی از تلفات ما ناشی از اجرای چشم و گوش بسته پروتوکل های بهداشتی باشد. معنی پروتوکل بهداشتی اینست که بدون توجه به وضعیت بیمار فقط و فقط گام به گام تقریبا مثل یک روبات بر اساس دستورالعملهای مکتوب با بیمار برخورد شود. من خودم در بیمارستان کرونایی شاهد مرگ پدرم در اثر تزریق دائم داروی بیهوشی بودم. متاسفانه اون موقع نمی دونستم که تزریق ماده بیهوشی آنهم بطور دائم چه بلایی بر سر بیمار می آورد. مشرق جان لطفا نظر من را منعکس فرمائید تا هم بقیه مردم مطلع شوند و هم اگر متخصصی حرفهای من را شنید پاسخ دهد.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 5
      عراق همه فایزر زدن که اونجوریه. ایران چون برکت زدن به اسم واکسن خارجی وضع اینه
    • BE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 3
      انگل آیس امروز ۱۷۴ کشته داده خخخخخخ
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    14 5
    یکی از دوستان که بستری بود و تازه ترخیص شده می گفت در بیمارستان پیرمرد و پیرزنهایی که دو دوز گرفتن می اوردن و بستری می کردن ولی بعد از دو سه روز بهتر می شدن و مرخص می شدن ولی جوانهای زیادی می اوردن که واکسن نزده بودن و بعد از دو سه روز فوت می کردن.فوتی ها اغلب جوان واکسن نزده هستن
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 3
      تو ایران از 1 میلیون نفری که دوز دوم زدن 750 نفر بر اثر کرونا فوت شدن اونم دو هفته بعد از تزریق واکسن.دلیلش هم اینه که دارن به اسم واکسن خارجی برکت تست میکنن رو ملت
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    5 2
    تا جهش ژنی این ویروس منحوس در افزایش تاژکها و ماهیت در ذات ویروس متوقف نشود وضع به همین منوال خواهد بود در همه ی جهان - خیات هیچ موجودی ابدی ویروسها که ضعیفترینها هستند و اشرف مخلوقان انسان است اما رعایت اصول پیشگیری برای جلوگیری از اتفاق تلاقی ویروس با نقاط آسیب زای هر انسانی باید مهم شمرده شود - واکسنها هم بی اثر در کنترل ژنهای فعال سابق ویروس نیستند و الا تلفات مرگ و میر جهان می رفت روی سیصد میلیون -
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    3 1
    بهتر نیست کسانی که دو دوور واکسن کرونازده اند توسط مراکزی مرد ازمایش قرار گیرند تا مشخص شود در چه سطحی از مصونیت هستند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 2
    من هم اون مطلب رو خوندم اصولا تا این زمان اکثریت افرادی که دو دوز واکسن رو زدن افراد یا با سنین 60 و 70 و 80 هستند یا افراد دارای بیماری های زمینه ای خطرناک و اعلام اینکه دو هزار خورده ای نفر که دو دوز واکسن رو دریافت کردن و بعد فوت شدن بدون اینکه تحقیق بشه که آیا دلیل مرگ به واکسن ربط داشته یا نه اشتباهه شاید طرف به علت سرطان یا سکته قلبی فوت کرده باشه یا به علت کهولت سن نمیشه بدون دلیل تنها تزریق واکسن رو علت مرگ در نظر گرفت برای نمونه ارنی لایولی بازیگر آمریکایی و پدر بلیک لایولی و پدرزن رایان رینولدز در 3 ژوئن امسال یعنی 13 خرداد به طور ناگهانی فوت کرد در حالیکه دو دوز واکسن رو هم تزریق کرده بود با این استدلال باید مرگ او را هم به واکسن زدن ربط می دادند در حالیکه علت مرگ او حمله قلبی تشخیص داده شد . اکثر مرگها ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه چون این افراد یا بیماری زمینه ای داشتن یا سن بالا . برای نمونه حدود دو ماه پیش در یک گروه واتس آپی خبر درگذشت یک موسیقیدان محترم رو خوندم و عنوان شد که سه روز پس از تزریق دوز اول واکسن فوت کردن ، من تحقیق کردم دیدم ایشون 93 سالشون بوده و مدتها زمینگیر بودن خب در اینجا هم باید علت مرگ مشخص بشه که ربطی به واکسن داشته یا نه و به سرعت به واکسن که یکی از راه های اصلی پیشگیری از کرونا هست حمله بی دلیل صورت نگیره . البته این به معنای بی خطر بودن کامل برخی واکسنها نیست برای نمونه در اردیبهشت امسال یک پرستار مرد 25 ساله در شهر ما چند روز بعد از تزریق دوز اول آسترازنکا دچار لختگی خون شدند و فوت کردن خب اینجا هم باید با دقت بررسی بشه که آیا تزریق واکسن عامل مرگ بوده یا نه چون حتی در انگلستان و اروپا هم موارد فراوانی از لختگی خون و مرگ پس از تزریق آسترازنکا گزارش شده
  • KR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    7 1
    فقط غربالگری سراسری و قرنطینه نظامی افراد مبتلا و اطرافیانشون، میتونه این وضعیت رو جمع کنه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    8 13
    اگر واکسن تاثیر داره چرا اسرائیل خبیث با پوشش ۱۰۰ درصد واکسن اعلام کرده که به خاطر پیک دلتا دیگر در بیمارستان هایش پذیرش نداره
    • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      8 9
      چرا چرت و پرت میگی ؟؟؟
    • آزادوار IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      5 3
      ۱۲:۵۳! اگر میتونی جواب ایشون رو با سند ومدرک بدی که خیلی هم خوب اگر نمیتونی حرف بیخود نزن،۷۰ درصد جمعیت اسرائیل واکسن فایزر و مدرنا زدن،با این دو برابر ایران مبتلا داره،برو تحقیق کن،بجای اینکه چرت وپرت بگی.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 3
      12:53 اشتباه منفی دادم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 1
      ۱۲:۵۳ چرت پرت نیست امار دیشب اسراییل ببین هر شب امار همه کشکرها تو جدول میاد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 2
      سندش شبکه 7 تلویزیون ملی اسراییل
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      2 2
      اسرائیل اصلا کشته نمیده بر اثر کرونا. مبتلا داره ولی کشته اصلا نداره.واکسن هم همه میدونن قراره از کشته شدن جلوگیری کنه نه از مبتلا شدن
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 2
      18:55 اسراییل دیشب فوتی داشت چرا مزخرف میگید
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 2
    واکسن حاصل علم است و علم نعمت خدادادی الان از اطرافیان سالخورده که دز دوم واکسن را زده اند مبتلا شده‌اند از جوانان زودتر خوب شده اند حتی علائم آن هم بسیار خفیف تر بود
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 0
      البته علم چاقوي دو لبه است. واکسن های ژنی مثل فایزر و مدرنا بالقوه می تونن به عنوان یک سلاح بیولوژیک استفاده بشن. در واقع دیگه کرم آمریکاست که بخواد ازش به عنوان سلاح استفاده کنه یا نخواد. میل خودتونه من که سرسوزنی یه این نوع واکسنها اعتماد ندارم
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 2
    اینقدر دست و پا نزنید، دنیای پزشکی در جهان مقابل ویروس کرونا شکست سنگینی خورد و فقط معجزه است که می تواند نسل بشر را از شر کرونا نجات دهد. تزریق واکسن فقط مرگ بشر را عقب می اندازد. دنیای پسا کرونا، یک دنیای نیمه متروک و آخرالزمانی می باشد.
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    الان باید به فکر سویه لامبدا بود
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    9 3
    2 ساله ملتو الاف واکسن کردین الان می گین واکسن جلوی ابتلا به کرونا را نمی گیرد ؟ من به عنوان یه تحصیل کرده که کارشناسی نرم افزار خوندم از اواسط شیوع کرونا از داروی منتصب به امام کاظم استفاده می کنم و تا حالا با وجود حضور در اجتماع به بیماری کرونا مبتلا نشده ام. بهتر نیست به جای الان کردن ملت با این واکسن ها ، داروی امام کاظم بین مردم پخش کنین تا این بیماری ریشه کن بشه ؟
  • آزادوار IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    4 0
    البته اصطلاح صحیح،درصد ابتلا به ازای هر نفر است.یعنی درصد ابتلا به کرونا به ازای هر نفر در اسرائیل دو برابر ایرانه،با اینکه ۷۰درصد جمعیت اسرائیل واکسن فیزر و مدرنا زده اند.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    علم چاقوي دو لبه است. واکسن های ژنی مثل فایزر و مدرنا بالقوه می تونن به عنوان یک سلاح بیولوژیک استفاده بشن. در واقع دیگه کرم آمریکاست که بخواد ازش به عنوان سلاح استفاده کنه یا نخواد. میل خودتونه من که سرسوزنی یه این نوع واکسنها اعتماد ندارم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    اکثر مردم آمریکا واکسن زدن ولی همین الان روزی هزارتا کشته میدن درمان کرونا فقط طب سنتی و توقف سودجویی کاسبان کرونا و کشتار مردم
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    خیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس